vrijdag 19 december 2008

Genieten

Natuurlijk mag je het eigenlijk van je eigen verhalen niet zeggen, maar: ik heb genoten. Gisterochtend mijn eerste honderd pagina's van 'De eer van de familie', een Sylvestre Curare avontuur, uitgeprint en vanochtend, op weg naar het werk, lekker gelezen. En ik genoot met volle teugen van wat ik zoveel jaren geleden op papier heb gezet. Ik snap nu waarom vele van de ruim dertig proeflezers me bij tijd en wijle vragen of ik 'Sylvestre nog afmaak'.
Lekker leesvoer. Het gezeur van de lamlendige detective, zijn wrange humor... zijn seksueel getinte opmerkingen, zijn geile gedachten bij het aanschouwen van een mooie vrouw; het is natuurlijk gewoon wie ik ben en ach, misschien genoot ik er daarom wel zo van. Het was als thuiskomen... Ja, dit boek moet af. Dit jaar nog. BELOOFD!

1 opmerking: